Monday, March 29, 2010

iM lOvIn It!!


sejak kebelakangan nie aku da gile ber 'lomo'..
da 5 rolls filem aku gune..
yang da develop baru 2 rolls..
huhu..
biase la tak ber'wang'..
hehe..
kat atas nie kamera lomo aku yang 1st..

HOLGA 135 BC..


bc tue sama ada black corner atau bent corner..
aku pon tak tau..
harga die murah je..
RM 100++
fully plastic..
gune 35 mm negative film..
ala film biase yang jual kat kedai tue..
kire kamera analog la..
mane mampu mau angkat DSLR..
haha


3 kamera bawah nie..
aku teringin nak pakai..
tapi nant la..
haha..


name kamera nie..

GOLDEN HALF

mesti korang tertanye-tanye kenape half..
sebab kamera nie akan capture separuh saiz film tue..
contoh la..
kalo korang beli film 36 exposure..
maksudnye korang boley tangkap 36 keping gambar..
bile gune kamera nie boley tangkap 72 keping gamba..
best wooo..
haha..
harga die RM190.00



atas nie UWS toy camera..
UWS tu ialah ultra wide n slim lens..
fully analog gak..
aku minat kamera nie pasal die boley tangkap wide picture..
sesuai la kalo background korang mase nak tangkap gamba tu lawa..
harga die RM110.00





kamera nie sumpah lawa..
BBF TLR..
kalo sape-sape penah pakai kamera lame cam lubitel..
same la functionnye kamera nie..
name kamera nie..

BBF = black bird fly..


TLR tue twin lens reflex camera..
still fully analog..
tapi cara tangkap tue yang stailo..
haha..
harge die mahal sikit..
RM 435.00


http://www.theclickshop.net/
http://lm-group.blogspot.com/
http://galagalahome.blogspot.com/
http://www.fourcornerstore.com/

7 comments:

Mohd Fakhrurazi Jamaludin said...

apa gunanya kalau ambik gmbr tak lawo?wakaka...pi blajo dulu pakai kamera hp.

p/s:aku sedia menerima tempahan jadi model.wakakaka

nur raidah said...

hahahah.. best komen atas ni.
nk sruh sy bli ke?? xda duit..hahaha..

Jalaks said...

tak..skang ni bek ko g carik keje la apek kimak..!!haha

fana said...

Camera last macam kamera Kamen Rider Decade!! huhu cuma decade nye camera warne merah.. lol

suria said...

encik jual kamera ke?
sy nk beli yg wane pink bole?

beskot said...

i like la ngan komen saudara jalak..
hakhaks..

WeSellButtonBadge said...

razi-> haha..boley2..tggu aku beli filem baru

syg->haha..xpe2..i review je tue

memen-> sabau la lahanat..haha

paan-> aah mmg same..cume yg decade tue cam special edition..

suria-> boley2 bg aku duit..tp kamera x dapat la..haha

zul-> haha..suke ko kan..